Vragen over internet & e-mail

Terug naar het FAQ overzicht

Tele2 streeft er naar om de maximaal mogelijke snelheid te leveren op uw adres. De maximale uploadsnelheid van Tele2 is 1 Mbit/s. De maximale downloadsnelheid is 20 Mbit/s. Bij ADSL hangt de snelheid van uw verbinding voor een groot deel af van de afstand tussen uw woning en de KPN-wijkcentrale en de kwaliteit van uw lijn. Om de kwaliteit en de stabiliteit van uw internet- en of telefonieverbinding te waarborgen behoudt Tele2 zich het recht om de snelheid van uw verbinding proactief aan te passen.
Voor alle Easy, Comfort en Comfort Plus abonnementen (ook in de Flexibel en Vast varianten) geldt een Fair Use policy. Dit houdt in dat wij klanten informeren bij overmatig gebruik, wat overlast veroorzaakt bij andere klanten. Meer informatie hierover vindt u in onze Fair Use Policy en Algemene Voorwaarden.
Ja, Tele2 levert bij elke aansluiting standaard een vast IP-adres. Dit adres deelt Tele2 uit via een DHCP-server dus u hoeft zelf niets in te stellen.
Ja dat mag. U kunt de instellingen van het modem aanpassen met het gebruik van een username en password. Zie voor meer informatie met betrekking tot het draaien van eigen servers de Fair Use Policy.
Ja, dat mag. Dit kunt u doen door een switch te plaatsen tussen uw computers en het modem. Wij leveren echter geen ondersteuning op netwerkapparatuur.
Standaard worden alle e-mails die op uw Tele2 emailaccount binnengekomen gefilterd op spam en virussen. .
Bij Easy, Comfort en Comfort Plus abonnementen (ook in de Flexibel en Vast varianten) heeft u een e-mail account met een mailopslag van 10 Gigabyte.
Het is mogelijk om bestanden tot 100MB te verzenden via de webmail. Het spreekt voor zich dat de ontvanger in staat moet zijn zulke grote bestanden in zijn of haar mailbox te ontvangen. Let er wel op dat het verzenden van grote bestanden door de beperkte uploadsnelheid langer zal duren.
Op www.alice.nl ziet u bovenaan de link Webmail staan. Klik op die link en vul vervolgens uw loginnaam en wachtwoord in. De loginnaam en wachtwoord combinaties zijn u bij oplevering van uw aansluiting per email en per brief toegestuurd. Mocht u hier nog problemen mee ondervinden kunt u contact opnemen met de servicedesk van Tele2 op 0900-1560 (€ 0,15 p.m.). Alternatief is naar het webadres webmail.alice.nl te surfen en op deze pagina in te loggen.
Indien er geen actuele meldingen of storingen zijn vermeld op de website, kunt u contact opnemen met onze klantenservice op 0900-1560 (€ 0,15 p.m.).
Een overzicht van eventuele werkzaamheden en/of storingen kunt u vinden op onze supportpagina.
Hoogstwaarschijnlijk staat er ergens een verkeerde instelling in uw e-mailconfiguratie. U kunt op onze instellingenpagina de diverse instellingen vinden. Indien alle emailinstellingen goed staan, kan het probleem nog ontstaan door virusscanners of firewalls. Deactiveer deze om alles te testen, maar vergeet ze niet opnieuw te activeren.
Kies in uw webmail het menu-onderdeel “opties”. Kies vervolgens voor het onderdeel “persoonlijke informatie”. Vul bij “volledige naam” uw afzender-naam aan. Bevestig uw nieuwe afzender-naam door op de button “opslaan” te klikken (onderaan de pagina).
U kunt hiervoor contact opnement met onze klantenservice via 0900-1560 (0,15 euro p.m.). Zij stellen graag direct een nieuw wachtwoord voor uw webmail in.