Vragen over uw modem en aansluiting

Terug naar het FAQ overzicht

Als u een vervangend modem heeft gekregen, dan treft u in de modem doos een handleiding aan.
U kunt alleen een verbinding krijgen als u gebruik maakt van het door ons geleverde modem. U heeft of een Copperjet 1616 of een AVM 5125 van ons ontvangen.
U hebt de mogelijkheid om instellingen te bekijken en port forwardings te maken. Meer informatie over de instellingen van uw modem vindt u bij de speciale instelpagina van de Copperjet 1616 of de AVM 5125.
Nee, dit is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om achter het modem eigen netwerkapparatuur (bijvoorbeeld een switch of wireless router) aan te sluiten. Het door ons geleverde modem is als router ingesteld. Dit betekent dat het modem niet alleen de verbinding maakt, maar ook als firewall fungeert en IP-adres uitgifte op uw lokale netwerk voor u regelt.
U kunt hier vinden hoe u het Alice modem kunt aansluiten.
Dat kan. Neem contact op met ons via op 0900-1560 (€ 0,15 p.m.)
U kunt een switch plaatsen tussen uw computers en het Tele2 modem. Het modem zal middels DHCP automatisch ip-adressen uitkeren.
U kunt een wireless accesspoint aansluiten op het modem dat wij u leverde modem. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice voor een abonnement inclusief een draadloos internetmodem. U belt hiervoor 0800-1602.
a. P2P-programma's: Peer to peer programma's worden veelal gebruikt voor het downloaden van software via een gedistribueerd netwerk. Gebruikt u bijvoorbeeld P2P (peer to peer) programma's (zoals Azureus of Utorrent) dan kunt u daarop het maximale aantal open connecties (threads) instellen. Standaard staat deze ingesteld op Unlimited (o) met als gevolg dat uw router alle verbinding actief bij moet houden. In een aantal gevallen kan dit leiden tot het vollopen van uw verbinding waardoor er geen bandbreedte (of connecties) meer over zijn voor andere dingen. Dit kunt u het beste testen door kort de stroom van uw router of modem af te halen en vervolgens er weer in te steken. Werkt alles na een paar minuten weer goed dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in uw software. Een oplossing hiervoor is het maximum aantal connecties te beperken tot een lagere waarde, bijvoorbeeld 30 of 40. b. Virusscanners: Te hoog ingestelde of dubbele virusscanners kunnen de communicatie vertragen. U doet er verstandig aan om uw virusscanner goed geinstalleerd en ingesteld te hebben. c. Spyware en Adware: Dergelijke kwaadwillende programma's kunnen er om meerdere redenen voor zorgen dat uw verbinding of uw computer traag wordt of zelfs niet meer werkt. Mocht u hier onverhoopt last van hebben dan kunt u via uw computer expert (of wanneer u zelf handig bent) programma's vinden op internet om Spyware en Adware te verwijderen. d. Meerdere computers op het netwerk: Als u gebruik maakt van meerdere computers op uw netwerk, dan delen die computers de bandbreedte, zodat de individuele computers een langzamere verbinding hebben. e. Firewall: Een verkeerd ingestelde firewall kan het volledige internetverkeer blokkeren, waardoor het lijkt dat uw verbinding niet werkt. f. Instabiele verbinding: De snelheid van uw Tele2 verbinding is afhankelijk van de afstand tussen uw woning en de KPN-wijkcentrale én de kwaliteit van uw lijn. Wanneer deze situatie niet optimaal is kan het voorkomen dat de verbinding instabiel is. In dit geval kan de Tele2 klantenservice uw verbindingssnelheid aanpassen om de kwaliteit en stabiliteit van uw verbinding te herstellen. Voor het behoud van de kwaliteit is het niet mogelijk de snelheid op een later moment weer te verhogen. Neem voor meer informatie contact op met de Tele2 klantenservice op 0900-1560 (€ 0,15 p.m.).
Nee, het huidige modem dat u reeds van ons in bruikleen heeft, hoeft u niet aan ons te retourneren. U kunt deze behouden. U kunt er gerust op zijn dat wij u geen vervangingskosten voor het modem in rekening zal brengen.
Nee, de alarmcentrale kan van invloed zijn op de internetverbinding en Tele2 biedt hier geen ondersteuning voor.